Omnibus

O barvah, vonjavah in pozicioniranju
1 avgusta, 2010 Omnibus

O barvah, vonjavah in pozicioniranju

Izsečki iz radijskega intervjuja, ki sem ga za Radio Slovenija opravil avgusta 2010.

Vprašanje:  In vsaka barva v trgovinah ima svojo vlogo, ne? Se pravi, nekatere spodbujajo lakoto, nekatere spodbujajo pogum, pač vsaka vpliva drugače na človeka?

Odgovor: Vsaka barva vpliva drugače, vendar pa barv ne moremo enostavno prevesti v učinke, npr. bela pomeni čistost, oranžna spodbuja lakoto itd. Upoštevati je treba tudi druge okoliščine in tudi kdo se srečuje z neko barvo. Vzemimo črno barvo: za starejše starostne skupine je lahko izrazito povezana z neprijetnimi, negativnimi čustvi. Po drugi strani je črna barva lahko zelo kul za mlajše ciljne skupine, povezana z nevarnostjo, ki je v tem primeru pozitivno čustvo.

Tudi z glasbo je podobno. Klasična glasba lahko spodbuja nakup vin v določenem ambientu, a ista glasba lahko tudi deluje neprimerno v drugem ambientu.

Vprašanje: Pomembne so tudi vonjave, predvidevam, da vsaj v samopostrežnih trgovinah s hrano.

Odgovor: To je preverjeno, večkrat raziskano dejstvo. Dom po sveže pečenem kruhu asociira na dom, toplino, kar nekateri trgovci uporabljajo. V Skandinaviji imamo primer uporabe vonjav, ki so jih razširjali v prostor prek klimatskih, ventilacijskih naprav in s tem spodbujali nakupe. Vonjave so procesirane skoraj v celoti nezavedno, zato je odziv na vedenja kupcev zelo močan.

Vprašanje: Kakšen pomen pa ima pozicioniranje izdelkov v trgovini?

Odgovor: Pozicioniranje izdelkov se je v zadnjih letih spremenilo v pravo znanost. Temelji na računalniško obdelanih podatkih o prodaji, iz katerih dobimo uporabne vpoglede v vzorce nakupovanja. Pozicioniranje pa je seveda zelo odvisno od vrste blaga, vrste trgovine in vrste kupcev, ki jih želiš pritegniti. S pozicioniranjem močno vplivamo na vedenje kupcev v trgovini. Dobro pozicioniran izdelek, ki je izpostavljen na pravem mestu, ima lahko 2 – 3 x večjo prodajo kot isti izdelek na sicer solidno obiskanem mestu v trgovini.

(iz intervjuja RTV SLO 1)

 

0 Comments

Leave a reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*

Več o piškotkih

Ta spletna stran uporablja piškotke, ki nam pomagajo izboljševati vašo uporabniško izkušnjo. Načeloma se podatki uporabljajo za shranjevanje vaših nastavitev in omogočajo anonimizirano analitiko. Za namene analize uporabljamo aplikacijo Google Analytics. Piškotke uporabljamo po pravilu za izboljšanje vaše uporabniške izkušnje. Seveda pa lahko piškotke tudi izklopite, pri čemer prejmete navodila v Pomoči vašega brskalnika.

Novičnik:

  1. Katere podatke zbiramo?
    Poleg podatkov v vnosnem polju se bo zabeležil IP naslov računalnika, iz katerega ste naredili prijavo, nadalje pa se bodo zbirali še čas odpiranja poslanih sporočil in čas klikov na povezave v sporočilih.
  2. Podatke zbiramo z namenom pošiljanja novic na temo, ki vas zanima.
    Podatke o časih odpiranja in časih klikov pa za namen analize in zagotavljanja ustreznega izbrisa v primeru vaše neaktivnosti.
  3. Koliko časa bomo podatke zadrževali?
    Če boste naše novice prebirali, bomo vaše podatke hranili dokler ne boste zahtevali izbrisa oziroma dokler se ne boste odjavili + 1 leto. Če pa naših novic ne boste prebirali, bomo vaše podatke izbrisali 1 leto po zadnjem prebiranju.
  4. Soglasja in izbris, izpis ali spremembo lahko uredite s stikom na naš enaslov.
  5. Vaših osebnih podatkov ne bomo delili z nikomer.