Omnibus

O barvah, vonjavah in pozicioniranju
1 avgusta, 2010 Omnibus

Izsečki iz radijskega intervjuja, ki sem ga za Radio Slovenija opravil avgusta 2010.

Vprašanje:  In vsaka barva v trgovinah ima svojo vlogo, ne? Se pravi, nekatere spodbujajo lakoto, nekatere spodbujajo pogum, pač vsaka vpliva drugače na človeka?

Odgovor: Vsaka barva vpliva drugače, vendar pa barv ne moremo enostavno prevesti v učinke, npr. bela pomeni čistost, oranžna spodbuja lakoto itd. Upoštevati je treba tudi druge okoliščine in tudi kdo se srečuje z neko barvo. Vzemimo črno barvo: za starejše starostne skupine je lahko izrazito povezana z neprijetnimi, negativnimi čustvi. Po drugi strani je črna barva lahko zelo kul za mlajše ciljne skupine, povezana z nevarnostjo, ki je v tem primeru pozitivno čustvo.

Tudi z glasbo je podobno. Klasična glasba lahko spodbuja nakup vin v določenem ambientu, a ista glasba lahko tudi deluje neprimerno v drugem ambientu.

Vprašanje: Pomembne so tudi vonjave, predvidevam, da vsaj v samopostrežnih trgovinah s hrano.

Odgovor: To je preverjeno, večkrat raziskano dejstvo. Dom po sveže pečenem kruhu asociira na dom, toplino, kar nekateri trgovci uporabljajo. V Skandinaviji imamo primer uporabe vonjav, ki so jih razširjali v prostor prek klimatskih, ventilacijskih naprav in s tem spodbujali nakupe. Vonjave so procesirane skoraj v celoti nezavedno, zato je odziv na vedenja kupcev zelo močan.

Vprašanje: Kakšen pomen pa ima pozicioniranje izdelkov v trgovini?

Odgovor: Pozicioniranje izdelkov se je v zadnjih letih spremenilo v pravo znanost. Temelji na računalniško obdelanih podatkih o prodaji, iz katerih dobimo uporabne vpoglede v vzorce nakupovanja. Pozicioniranje pa je seveda zelo odvisno od vrste blaga, vrste trgovine in vrste kupcev, ki jih želiš pritegniti. S pozicioniranjem močno vplivamo na vedenje kupcev v trgovini. Dobro pozicioniran izdelek, ki je izpostavljen na pravem mestu, ima lahko 2 – 3 x večjo prodajo kot isti izdelek na sicer solidno obiskanem mestu v trgovini.

(iz intervjuja RTV SLO 1)

 

0 Comments

Leave a reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*