Omnibus

Izstopiti iz množice v času disrupcije
13 aprila, 2022 Omnibus

V nekem drugem svetu je TV oddaja, recimo nanizanka, PRIŠLA h gledalcem. Za ogled si moral ob pravi uri na pravi dan na pravem kavču čakati, da jo televizijska postaja POTISNE pred tvoje oči. Sledile so prekinitve, ki so bile namenjene potisnemu oglaševanju.

Potisni model (push).

V novem svetu VLEČEMO video vsebine z zamikom. Sami izbiramo čas in vsebino in lokacijo. Vlečemo vsebine, ki nas zanimajo. Vlečemo z različnimi napravami. Vlečemo z različnih platform. Kavč je dobil konkurenco.

Vlečni model (pull).

Zgodila pa se je še en preobrat: ko vlečemo, se pred nami odpirajo oceani različnih možnosti. Gledalci imamo DOSTOP do tisočev programov (817.000 programskih naslovov je izmeril Nielsen).

V potisnem modelu smo gledalci POZORNOST delili tudi s povprečnimi izdelki. Prišli so do nas.
V vlečnem modelu zanje ni več časa. Iz nepregledne množice vsebin gledalec IZ-bira le tisto kar IZ-stopa. Kar je IZ-jemno. Zanj.

Povprečne vsebine, ki se trudijo ugajati “vsem po malem”, so zato na zadnji postaji pred izumrtjem. Precizna segmentacija je pri tem kraljica – glej: Netflix deskriptorji!

A vlečni model se je razlil čez vso ekonomijo.

Ponudniki v najrazličnejših panogah, ki jih je zajela disrupcija, vedo kdo drži vajeti IZ-bire v svojih rokah. KUPEC, ki v tem novem svetu zahteva le tisto, kar IZ-jemno rešuje njegove težave, nagovarja njegove želje in potrebe. To enostavno IZ-loča izdelke, ki so še v včerajšnjem svetu bilo čisto »dovolj dobri«.

Mlačno povprečje je v zatonu.

V vlečni ekonomiji je tako odklenkalo:
– za gledalca mlačnim TV vsebinam,
– za kupca mlačnim trgovinam,
– za potnika mlačnim prevoznim storitvam,
– za uporabnika mlačnim aplikacijam,
– za naročnika mlačnim svetovalnim storitvam …
– za kupca mlačnim …

Svet, kjer vlada kupčeva želja, ni idiličen. Pogosto je okruten, tudi nevaren. Sledenje in zbiranje podatkov o nas je (pre)huda cena za izbiro.

A ta svet je tudi edinstvena priložnost: za drzne produkte (v nasprotju z mlačnimi), za produkte, ki kupce navdihujejo, in za produkte, ki bodo imeli izrazito boljši odnos do tega planeta. ČAS je temu naklonjen.

V tem prehodu ni vselej treba iskati povsem novih rešitev. Za uspeh ni treba biti Elon Musk. Pogosto je rešitev v novi definiciji odnosa s kupcem in preobrazbi že obstoječih produktov. V njih se večkrat skrivajo jedra navdihujoče IZ-jemne vrednosti za kupca. Čas je, da jih otresemo mlačnosti in pri-vlečemo na dan.

0 Comments

Leave a reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*