Omnibus

Produktne inovacije za svežo rast
14 marca, 2023 Omnibus

Pred leti sem v projektu za rast kategorije analiziral število novih pijač, ki so v enem letu po lansiranju zares uspele na slovenskem trgu. Med 100 novimi izdelki je bilo uspešnih le 9. Pravih hitov je bilo 5.5% (oz. 1 od 20)

V svetovnem merilu velja enako. Raziskava harvardskega guruja disruptivnih inovacij Christensena kaže, da le 5% produktnih inovacij v panogi pakiranih izdelkov preživi eno leto.

Nielsen raziskava* je do novosti nekoliko bolj prizanesljiva. Od 12000 opazovanih izdelkov je v prvem letu po lansiranju propadlo »le« 76%.

A tudi ta raziskava ima dodatek: le 3% novih izdelkov je bilo zares uspešnih.

3% – 5% uspešnih.

Vsi ostali pa so predstavljali predvsem strošek – razvoja, prezentiranja, proizvodnje, promoviranja, pogajanj, listanja, logistike, zalog, odpisov, itd.

In naj nas te številke ne zavedejo. V resnici to ni argument o neuspešnosti drznih in kreativnih inovacij. Nasprotno.

Velika večina zgoraj navedenih »inovacij« je pravzaprav le prepakiranje. Le isti pralni prašek »z novo revolucionarno formulo«. Le slepa vera v to, da bodo kupci z minimalno predelavo spet ugriznili v isto vabo. Le slepa vera v to, da se po malih korakih daleč pride. Skoraj kot vraževerje.

A kaj potem govorijo številke o uspehu v rangu 3% – 5%?

Mali, povprečni koraki v napačno smer so v seštevku dragi – in kljub razdrobljenosti še vedno vodijo proč od prave poti.

Sedaj pa zasuk, mali pitch na inovacijski teren.

Kaj če …

zavržete 50% načrtovanih »novih produktov«, za katere tako ali tako veste, da so pravzaprav le iste formule v drugem pakiranju? Tako pridobljen čas in denar in napor pa investirate v razvoj resnično inovativnih produktov, ki po Druckerju pomenijo »preoblikovanje družbenih potreb v profitabilne priložnosti«.

Enako velja za trgovce.

Kaj če …

zavrnete dodatnih 50% »novih produktov«, s katerimi zasipajo vaše mize? Preostanek časa, denarja, naporov pa premestite v resnične inovacije.

Tako proizvajalci kot trgovci pri tem lahko črpate navdih iz svoje moči. Iz svoje konkurenčne prednosti. Tistega jedra, v katerem ste že sedaj dobri v očeh kupcev (morda ste le pozabili, da je tako).

Pred leti je podobno naredil Lego. Na široko razpršene sile je strnil v razvoj 2 resničnih inovacij s smernico, da morata v naslednjih letih narediti 10% celotnih prihodkov.

Seveda se za uspeh pri bolj drznem in kreativnem in do okolja spoštljivem
inoviranju ni treba drago igrati na celotnem trgu (kar smo že prevečkrat videli).
Raje hitro stestirajte odzive kupcev in preverite inovacijo v pilotnem produktu
– minimalno sprejemljivem produktu, ki navdihuje kupce. MSP+N …

Kaj se ob takšni zamenjavi povprečnega z drznimi inovacijami
lahko zgodi?

(Seveda je to le ideja. Morda je napačna, a kaj če ni?)


Viri uporabljenih raziskav:

Omnibus raziskava pijač

Raziskava Christensen → https://www.inc.com/marc-emmer/95-percent-of-new-products-fail-here-are-6-steps-to-make-sure-yours-dont.html

Nielsen raziskava→ https://www.marketingweek.com/3-in-4-fmcg-launches-fail-within-a-year/

0 Comments

Leave a reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*