Omnibus

  • Inovacije

    Category Management ne prime več – in sedaj?

    - by Omnibus

    Daljnega 2019. sem na konferenci Prodaja na policah spregovoril o tem, da category management, kakor smo ga poznali v zadnjih tridesetih letih, postaja kot antibiotiki. Zaradi preveč intenzivne uporabe pri napačnih problemih v trgovinah ne prime več. Še posebej v svetu, ki se hitro spreminja in potrebuje bolj fleksibilne odgovore. Novinar časnika Finance…

  • Psihologija kupcev

    Drevo odločanja kupcev za fajn trgovine

    - by Omnibus

    Uspešni trgovci poznajo proces nakupovalnega vedenja kupcev: kako  iščemo > izbiramo > kupujemo izdelke in storitve v trgovinah. Gre za eno od ključnih trgovskih iger, v kateri trgovci skušajo čim bolje zadovoljiti pričakovanja in rešiti težave kupcev. Morda pa še malo presenečenje, dodatek nad pričakovanji (up-sell). Pri tem se dobri trgovci zavedajo, da…

  • Delavnice

    10 strategij za komuniciranje okolju prijaznih izdelkov

    - by Omnibus

    Članek predstavlja 10 strategij oz. primerov prepričljivega komuniciranja trajnostnih, okolju prijaznih izdelkov.
    Tudi manjši budžeti lahko s svojo neposrednostjo premagajo glasna večmilijonska zavajanja nasprotnikov, ki v “nizki ceni” prikrivajo neplačane stroške.

  • Delavnice

    Vitki pilotni projekti so veter v jadra zdravi rasti organizacij

    - by Omnibus

    Organizacije se morajo naučiti inovirati, sicer ne preživijo. To so besede zimzelenega očeta managementa Druckerja. Pilotni projekti se med zagonskimi podjetji – pa tudi v drugih panogah – pogosto vodijo po agilni metodologiji, ki prvo verzijo za uporabnike in kupce sprejemljivega novega produkta imenuje MSP – minimalno sprejemljivo produkt.

  • Delavnice

    Minimalno sprejemljivi produkt (MSP oz. MVP) + N za navdih

    - by Omnibus

    MVP ali MSP. Minimalno sprejemljivi produkt oz. minimum viable product je prva delujoča verzija produkta, ki je sprejemljiva za pionirske kupce. Toda za pravi uspeh je poleg sprejemljivosti treba vključiti še navdih oz. dozo navdušenja. Navdušeni kupci sami poskrbijo za promocijo in delujejo kot ambasadorji novega produkta.

  • Inovacije

    Produktne inovacije za svežo rast

    - by Omnibus

    Le 3 – 5% novih izdelkov uspe na trgu v prvem letu po lansiranju. Med neuspešnimi inovacijami je precej povprečnih izdelkov, ki za kupce ne predstavljajo nove vrednosti – predvsem pa ne nagovarjajo njihovih potreb. To je poziv k temu, da se čas, napori in denar od povprečnih preusmerijo k drznim, kreativnim in do okolja spoštljivim inovacijam. Takšnim, ki pripeljejo do nove kategorije.

  • Inovacije

    Zdrava rast kot alternativa obsedeni rasti

    - by Omnibus

    V slepem zasledovanju finančnih kazalnikov lahko hitro zaidemo s poti in pozabimo, kaj je sploh poslanstvo oz. namen naše organizacije.
    Članek navaja (1) razlike med steroidno in zdravo rastjo, (2) skrite stroške steroidne rasti, za katere Narava vselej izstavi račun, (3) strategije, ki organizacijam in ljudem pomagajo pri uveljavitvi zdrave rasti.

  • Delavnice
    Kreativne tehnike in strategije

    Tehnike in strategije za spodbujanje kreativnosti za zdravo rast

    - by Omnibus

    Tehnike in strategije, ki pomagajo ekipam v podjetjih premagati zastoje, spremeniti vzorce reševanja problemov in jih podpreti na poti do kreativnega ustvarjanja zdrave rasti. Sestavni del Kretnic – kreativnih delavnic, ki pomagajo inovirati in producirati nove rešitve problemov.

  • Delavnice

    Preporod produktov za novo rast

    - by Omnibus

    Disruptivne inovacije se ponujajo kot ključ za okrepitev vrednosti podjetja v času visoke inflacije, digitalizacije, kadrovske krize. Toda le ena od 20 inovacij se prime v resničnosti. Omnibus delavnice ponujajo alternativo: temeljito prenovo vaših obstoječih produktov. Prebudite brand. Spodbudite kreativne sile vaših zaposlenih in z drznimi prenovami okrepite povezave s kupci. Odlična investicija.

  • Strategija

    Izstopiti iz množice v času disrupcije

    - by Omnibus

    V času trgov, ki so preplavljeni s ponudbo, kupec vse bolj neusmiljeno izbira. Njegovo pozornost pritegnejo le izdelki in storitve, ki zanj ponujajo posebno vrednost. Povprečje oz. mlačnost sta zato na izhodnih vratih. V ospredje prihajajo izstopajoči produkti, ki s svojo prepričljivostjo osvajajo kupce.

  • Strategija

    Kako pridobiti nove kupce …

    - by Omnibus

    V maloprodaji prihaja v času digitalizacije do velike spremembe. Ekonomija se premika od potisnega k vlečnemu modelu. Večkanalnost, digitalizacija, personalizacija niso dovolj. So le del novega standarda. Za uspeh – in celo preživetje – se bodo trgovci morali iztrgati povprečju in postaviti bolj drzno strategijo. V svetu povišanih pričakovanj kupcev bodo trgovine morale postati izvrstne!

  • Psihologija kupcev

    Cenovni model za ohranitev kupcev v času inflacije

    - by Omnibus

      — INFLACIJSKA POŠAST ODGANJA KUPCE – JE TREBA TEČI ZA NJIMI? Inflacija je pridirjala v našo deželo. Med kupci se širi negotovost, trgovci se soočajo z višjimi cenami surovin. Zastoji v logističnih verigah so si že utrli pot v medije. Zato bomo tukaj pod drobnogled postavili manj znani del inflacije. Ta namreč…

  • Psihologija kupcev

    Drevo odločanja kupcev – Orodje za uspešno upravljanje s prostorom trgovin

    - by Omnibus

    Tukaj je le kratek vsebinski povzetek članka o drevesu odločanja kupcev – ključnemu orodju pri zasnovi uspešnega prodajnega prostora. V celoti je izvorni članek v angleščini dostopen tukaj: povezava na angleško verzijo članka Povzetek vsebine članka: – Kaj je drevo odločanja kupcev? Kako ga uporabljajo uspešni trgovci? – Kako se v drevesu odločanja…

  • Uspešne trgovine

    Planogrami in upravljanje z zalogami

    - by Omnibus

    Organizacija prodajnega prostora je ključna spremenljivka vsakega fizičnega trgovca. V času porasta spletne trgovine in spremenjenih navad kupcev morajo fizični, tradicionalni trgovci prenoviti svojo strategijo zalog izdelkov na prodajnih policah. Za doseganje večje profitabilnosti prodajnega prostora se lahko uporabijo naslednji vzvodi: – poznavanje vedenja kupcev – podatkovni uvidi (analitika) – taktike pospeševanja obračanja…

  • Creative Data Insights

    Omnibus članek gostuje v Strategy for Breakfast

    - by Omnibus

    Tudi pri miselnih produktih mednarodna potrditev dobro dene. Nagrajeni britanski poslovni podcast Strategy for Breakfast je za oddajo Data is the new …? izbral in citiral moj avtorski članek o podatkovnih uvidih.

  • Delavnice

    Zakaj se ideje izogibajo poslovnih sestankov?

    - by Omnibus

    Skozi čas so organizacije iznašle popolnoma učinkovito orodje za uničevanje svežih zamisli – skupinske sestanke. Če želite v kali zatreti zamisli, skličite sestanek! In povabite nanj čim več udeležencev. Kako prepoznamo takšen skupinski sestanek? Po tem, da se nekaj “močnih posameznikov” glasno predaja strasti po občudovanju svojih izjemnih sposobnosti, ki jo skušajo uzreti…

  • Delavnice

    Sveže rešitve zahtevnih poslovnih problemov

    - by Omnibus

    Premestitev pozornosti je tehnika, ki omogoča izdelavo alternativ trenutno uveljavljenemu načinu reševanja problemov. Sestavni del Omnibus delavnic, ki delujejo in pomagajo pri reševanju trdih organizacijskih orehov. Od osnovnih kratkih problemskih delavnic do delavnic-projektov, ki vodijo do pilotnih produktov.

  • Delavnice

    Inovativnost je dobra strategija za zdravo rast podjetij

    - by Omnibus

    Strategije rasti podjetij se pogosto neposredno usmerjajo v rast prihodkov, rast dobičkonosnosti ali obojega. Hitro postanejo velikopotezne: govorijo o diverzifikacijah, sinergijah, vertikalnih in horizontalnih integracijah, nakupih startupov itd. Toda pri tem se hitro spregleda speči potencial v organizacijah samih. S prebuditvijo se povrnejo zdravi temelji, ki omogočajo rast s pomočjo inovativnosti. Ko se prebudi notranja moč ekip in se ta pretvori v nove ali osvežene produkte, so podjetja pripravljena za druge oblike rasti.

  • Ključni kupci

    Pogonski uvidi za rast dodane vrednosti projektov

    - by Omnibus

    Kako iz poplave današnjih podatkov izvleči uvide, ki kažejo vzorce vedenja kupcev na povsem nov način? Dobavitelj, ki bo k podatkovnim uvidom sistematično pristopil, bo ustvaril veliko konkurenčno prednost. Poleg tega bo izstopil iz rutinskega plačevanja prispevkov in skupaj s trgovcem ustvaril novo vrednost.

  • Psihologija kupcev

    FMCG (ali CPG) in trendi v trgovinah

    - by Omnibus

    Zaradi svojih značilnosti, tudi možnosti standardizacije, je blago široke potrošnje, pardon, FMCG ali CPG, ravno tista skupina izdelkov, ki jo je informacijska tehnologija posvojila za svojega ljubljenčka. Spremenjene nakupovalne navade so živahno panogo pripeljale do mnogih izzivov.

  • Inovacije

    Category management za nove nakupovalne navade kupcev

    - by Omnibus

    Category management je v 1990. postal sijoča zvezda v procesih trgovskih podjetij. Odlikovali so ga dotlej nevidene računalniške analize podatkov, ideja win-win sodelovanja med velikimi trgovci in velikimi dobavitelji (imenovanimi kar »kapitani«) ter celovit pogled, s katerimi se je dalo zaobjeti vse večjo množico izdelkov na prodajnih policah.V času največje moči je delovalo,…

  • Shopper Insight

    Modes of Shopping Behaviour

    - by Omnibus

    (* zaradi specifične teme sem članek izvirno napisal in tukaj objavil v angleščini – v primeru vaših vprašanj na to temo smo z veseljem na voljo v slovenščini; ne spreglejte tudi brezplačnega pdf-ja na to temo v slovenščini) — Retail shopping missions are frames of customers’ behaviour in the store. They provide the…

  • Space Management

    #vzvodi za prepričljive prodajne prostore

    - by Omnibus

    Uspešno upravljanje s prodajnim prostorom je eden od ključev uspeha vsakega prodajnega mesta. Razporeditev blagovnih skupin v prodajnem prostoru namreč neposredno vpliva na nakupno obnašanje, vključno s ponakupnim zadovoljstvom kupcev. Vsak živilski trgovec, ki je kdaj premaknil sladoledno skrinjo iz temačnega kota v bližino blagajn, lahko to potrdi! Vendar pa uspešni trgovci odločitev…

  • Strategy

    Moč prodajne strategije v trgovini

    - by Omnibus

    Mali pastirček je svoje ovce varoval s fračo, ki jo je spravljal v malho. Toda v pokrajino je prišla vojska, ki je kraljestvo ustrahovala 40 dni. Na njenem čelu je bil strašljiv, bojevit, srdit, močno oborožen in s ščiti zavarovan velikan. Nekega dne je pastirček velikana izzval na – dvoboj. Velikan se je…

  • Branding – Product Development

    Legova mala šola razvoja izjemnih izdelkov (in trgovin)

    - by Omnibus

    Celo kultni danski Lego je moral ponovno poiskati stik s svojimi najzvestejšim uporabniki. Na svoji poti preobrazbe je prekrmaril viharna obdobja, se skoraj potopil v preveč odmaknjenih morjih inovacij, nato pa ponovno odkril svoje vrednote in jih scela prenovil za novo tisočletje. Prvovrstna šola razvoja novih izdelkov.

  • Strategy

    Dobra strategija, slaba strategija

    - by Omnibus

    Citat je iz Rumpeltove knjige Good Strategy, Bad Strategy (2011). Avtor z dolgoletnimi izkušnjami iz različnih panog na samem začetku opozori na bistveno: dobre strategije temeljijo na jasnih diagnozah ključnih izzivov, ki jim sledijo enostavna vodila za soočenje s temi problemi. Dobre strategije tako…

  • Inovacije

    Inovacije med rdečimi in modrimi oceani – primer Lego

    - by Omnibus

    Zakaj bi se borili v zmešani konkurenčni borbi in do zadnje kaplje krvi spuščali cene in klestili stroške, ko pa lahko ustvarimo trge, na katerih sami postavimo svoja pravila? To je povzetek strategije iskanja modrih oceanov, ki je postala množično popularna kmalu po izidu istoimenske knjižne uspešnice Blue Ocean Strategy (2004). V njej…

  • Space Management

    Kako s ciljnimi blagovnimi skupinami povečati število kupcev v trgovini?

    - by Omnibus

    Število obiskov je seveda ključno za uspeh katerekoli trgovine. V poskusih za povečanje števila kupcev se ukrepi trgovcev večkrat nanašajo na cene in zaznano kakovost trgovine. Bolj spregledan, a izjemno učinkovit vzvod za povečevanje števila obiskovalcev so ciljne ali destinacijske kategorije. Te pogosto odločilno vplivajo na izbiro trgovine. 

  • Psihologija kupcev

    Cut Down Your Assortment Babies!

    - by Omnibus

    In writing one of the adages says: »Kill your babies!« Means you have to relentlessly cut down the particular scenes you like but don’t work as a part of the whole. Throwing away is hard to do because the writer invested a lot of time and emotions into it. But no one cares!…

  • Branding – Product Development

    Kultne domače FMCG blagovne znamke v trgovinah

    - by Omnibus

    FMCG ali Fast Moving Consumer Goods prevajamo kot blago široke potrošnje. Gre za izdelke, ki se prodajajo 1) hitro in 2) z relativno nizkimi stroški. Predvsem prva točka je v slovenskem prevodu nekako izpadla, zato je bolje razumeti FMCG kot hitro premikajoče se blago za široko potrošnjo. Tukaj je seznam 10 kultnih domačih…

  • Space Management

    S testno trgovino do uspešnega upravljanja s prostorom

    - by Omnibus

    Kaj je učinkovito upravljanje s prodajnim prostorom trgovin? O tem so napisane knjige in izvedene neštete prezentacije. A poskusimo poenostaviti: gre za prostorsko razporeditev izdelkov, kjer predstavljena ponudba 1) prepričljivo rešuje kupčev osnovni nakupni cilj, kar naredi 2) na taktično zrel način, ki zagotavlja trgovcu profitabilnost in pri čemer 3) se zaloge dovolj…

  • Shopper Insight

    Improve ROI On Your In-Store Merchandising Budget

    - by Omnibus

    THE COMMUNICATION NOISE While a typical grocery supermarket at any given moment holds up to 50.000 different products, a typical shopper buys only 300 of them at max. Not monthly, but yearly.  Just think about house cleaning products, detergents and also the products on the shelves of every kitchen’s prince – the refrigerator. The…

  • Strategy

    Challenge For The Marketers

    - by Omnibus

    “© Raimond Spekking / CC BY-SA 4.0 (via Wikimedia Commons)” Imagine the situation. All these girls want to win the pop song contest. And one of them approached YOU to prepare her for the challenge. OK? But the girl who would like your help is not the one in the top lef corner,…

  • Strategy

    SWOT

    - by Omnibus

    Če želite analizirati strategijo nekega proizvoda, procesa in – zakaj pa ne – celo podjetja (npr. startup), je SWOT analiza eno od najbolj pripravnih orodij. S svojo enostavnostjo si je pridobila širok krog uporabnikov. Strnemo jo lahko kar v kvadratu, razdeljenem na štiri enake dele.

  • Psihologija kupcev

    O barvah, vonjavah in pozicioniranju

    - by Omnibus

    Izsečki iz radijskega intervjuja, ki sem ga za Radio Slovenija opravil avgusta 2010. Vprašanje:  In vsaka barva v trgovinah ima svojo vlogo, ne? Se pravi, nekatere spodbujajo lakoto, nekatere spodbujajo pogum, pač vsaka vpliva drugače na človeka? Odgovor: Vsaka barva vpliva drugače, vendar pa barv ne moremo enostavno prevesti v učinke, npr. bela…