Izbor prave delavnice za rešitev problema

Tema
1 strategija blagovne skupine od A do Ž
1 trgovina od A do Ž
Mikroplaniranje - Planogrami
Makroplaniranje - vzvodi za uspešne trgovine
Inoviranje produktov
Tema po vašem izboru
Glavne faze izbora
Problemi, s katerimi se srečujejo organizacije, so po svoji zahtevnosti zelo raznoliki.
Različni problemi zahtevajo različne pristope. Prilagoditi je treba kombinacijo analitike, zbiranja informacij, krepitve znanja – včasih tudi vključevanje specialistov.
Da bi poenostavili izbiro prave delavnice, smo izdelali ključne kriterije izbora
CILJ je vezan na začetni nivo zmogljivosti UBS funkcije: na kratko, če so procesi neurejeni, potem je treba najprej postaviti temelje; če pa so procesi urejeni, učinkovitost optimizirana, a se kupci vendarle ne odzivajo več, potem je čas za drznejše inovacije
PRILAGODITEV primerov – ukrojenost za naročnika
TRAJANJE je vezano na obseg izziva oz. problema, ki ga rešujemo z delavnicami – če želite osvežiti strategije za rasti, lahko delavnico izpeljemo v 2 urah – učinki bodo znatni, če pa nameravate izdelati nov format trgovine, je to proces, ki zahteva vsaj 5 tednov
TRAJANJE je vezano tudi na izbrano hitrost – vsekakor so prvi rezultati dosegljivi hitro, ekspresno – a nekateri izzivi zahtevajo čas, izdelavo procesov, postopnost pri izvedbi
CILJ in začetni nivo sposobnosti UBS funkcije
Situacija
Nivo
Rešitev
Če standardi uspeha na prodajnem mestu zaostajajo za konkurenco
Higieniki
Zagotoviti osnovno zdravje kategorije in odstranitev ovir na poti do utrjenih standardov.
Če so standardi vzpostavljeni, vendar jih lahko zagotavljamo z večjo učinkovitostjo
Optimizacije
Povečati učinkovitost kategorije, angažirati kupce, rast profitabilnosti.
Če je vaša UBS igra vzpostavljena, učinkovita, vendar ne deluje več kot nekoč
Inovacije
Kreiranje novih potreb, sprememba percepcije kategorije, diferenciacija. Izplavati iz konkurečnih rdečih oceanov v mirnejše modre oceane
PRILAGODITEV delavnice potrebam naročnika
Kakšen nivo ukrojitve za vaše potrebe potrebujete? | |||||
---|---|---|---|---|---|
Generična | Primeri, ki so relevantni za naročnika - predstavijo se principi, ki delujejo v dobrih praksah | ||||
Prilagojeni primeri | Delavnica se izvede na vnaprej pripravljenem vzorčnem primeru iz prakse naročnika | ||||
Popolna prilagoditev | Analizirajo se podatki naročnika, pripravi vzorčni primer in išče rešitev s podatki naročnika |
TRAJANJE - Obseg izziva, ki ga rešujemo
Signali
Valovi
Strateški preboji
3 ure – 1 dan
2 dni
5 tednov – 3 mesece
Podrobnejši opisi
Tukaj je nekoliko podrobnejši opis različnih kombnacij po zgoraj navedenih kriterijih.
SONDAŽNE DELAVNICE ZA XXL POSLOVNE PROBLEME
Pri zahtevnih, kompleksnih XXL problemih začnemo s sondažno delavnico, kjer predvsem ugotovimo vzroke za obstoječe stanje in skupaj z ekipo zberemo podatke, ki so pomembni za pripravo rešitve. V okviru delavnice izvedemo tudi SWOT analizo, ki pomaga opredeliti pot za naprej.
Dobra diagnostika je namreč ključna za izbor prave poti do cilja.
Rezultat je projektni načrt s časovnico, “roadmap” za rešitev.
HITRE PROBLEMSKE DELAVNICE
Delavnice, s katerimi v hitrih zamahih rešujemo probleme, ki blokirajo napredek naročnikovih ekip in jim omogočimo, da nato nemoteno nadaljujejo proti cilju.
Te delavnice imajo fiksno strukturo, vsebinsko pa jih prilagodimo glede na problem, ki se rešuje. V večini primerov zadostujeta dve srečanji po 1,5 ure. Na ta način rešujemo probleme, kjer je v organizaciji že precej zbranega znanja, ki pa ga je treba predvsem kanalizirati v rešitev.
Preizkusili smo tudi spletno različico – nekaj kratkih, hitrih srečanj, kjer kombiniramo ankete, zbrane odzive, brainstorming in pripeljemo do izdelave akcijskega načrta. Skupaj vsa srečanja lahko trajajo manj kot 2h!
OMNIBUS INOVACIJSKI JAM*
Delavnice, s katerimi v hitrih zamahih rešujemo probleme, ki blokirajo napredek naročnikovih ekip in jim omogočimo, da nato nemoteno nadaljujejo proti cilju.
Te delavnice imajo jasno zaporedje korakov, vsebinsko pa jih prilagodimo glede na problem, ki se rešuje.
V večini primerov zadostujejo 2-3 srečanja po 1,5 ure. Na ta način rešujemo probleme, kjer je v organizaciji že precej zbranega znanja, ki pa ga je treba predvsem kanalizirati v rešitev.
Preizkusili smo tudi spletno različico Omnibus inovacijskega jama – nekaj kratkih, hitrih srečanj, kjer kombiniramo ankete, zbrane odzive, brainstorming in pripeljemo do izdelave akcijskega načrta. Skupaj vsa srečanja lahko trajajo manj kot 2h.
V času enega daljšega sestanka pogosto pripeljemo do rešitev problemov, ki so sicer odvzemali energijo mesece ali celo leta!
*Jam = izraz iz glasbe, ki označuje neformalno druženje glasbenikov z namenom, da sproti sestavljajo improvizirane glasbene zasedbe in igrajo improvizirano glasbo; v jeziku delavnic pa jam predvsem predstavlja iskanje novih perspektiv, svežih poti do rešitev
INOVACIJSKE / PIVOTNE DELAVNICE
Izkušnje kažejo, da je pot v nedosegljivo oddaljene modre oceane težavna. Pogosto je zanje treba aktivirati skriti potencial v svojih ekipah in za odskočno desko vzeti dosedanje projekte.
Naše delavnice so v tem primeru spodbujevalke repivotiranja, dopolnjevanja, tudi postopnega inoviranja obstoječih produktov. Rezultat je tako že MSP (minimalno sprejemljiv produkt), kar je v angleščini znano kot MVP (minimum viable product). Sledi pa še dodatek: v naših delavnicah MSP postane preprosto navdušujoč produkt (PNP).
Takšen pilotni produkt izrazito zmanjšuje število neuspešnih poskusov, s tem pa tudi stroške inoviranja. Produkt namreč že testiramo v okolju s končnimi kupci. Povratna zanka nato služi za izboljšave in polno tržno uvedbo (roll-out).
Primer: Prenova trgovin za našega naročnika v l. 2021, kjer smo s pomočjo delavnic izdelali nov koncept trgovine, ga podkrepili z dizajnom in analitiko. Opravili smo tudi skupinske terenske obiske.
Rezultat: pilotna trgovina raste najhitreje med vsemi trgovinami v naročnikovi mreži.
Od samega začetka do končne izvedbe prve verzije projekta v tem primeru lahko mine nekaj več časa. Odvisno od kompleksnosti.
Inovacijska delavnica, ki vodi do pilotne trgovine, se imenuje Vzvodi za uspešne trgovine z repom in glavo in traja predvidoma 8 – 12 tednov.
SPECIALNE IZOBRAŽEVALNE DELAVNICE
Te so vezane na posebna znanja, s katerimi na osnovi 25-letnih izkušenj v trgovini, stalnim študijem primerov dobrih praks in razvoja modelov razpolagamo v Omnibusu. Pogosto je format daljši, saj se v delavnicah več časa posveti predajanju in utrjevanju znanja – kar lahko prediskutiramo in ustrezno prilagodimo po oceni trenutnega nivoja znanja in pričakovanj naročnika.
Takšne delavnice so nanizane spodaj:
- Category Management 2.0 (5 terminov z vmesnimi nalogami)
- Kako s planogrami nagovoriti kupce v digitalnih časih (5 terminov)
OSVEŽITVENE DELAVNICE
Delavnice, ki nadgrajujejo katerekoli od zgoraj navedenih delavnic. Ko je npr. produkt uspešno lansiran v testnem okolju, zberemo odzive različnih uporabnikov in z osvežitveno delavnico pripravimo nov nabor dodatnih izboljšav.
Ne veste, katera delavnica bi bila ustrezna?
Naj vas to nikar ne ustavlja. Pomagal vam bom pri izboru prave delavnice, ki bo prilagojena vašemu izzivu. Izpolnite obrazec ali pa stopite z menoj v stik kar prek maila simon@omnibus.si.