
Letnik 1974. Večno mlad. Golf.
Zgornji slajd je vzet iz Omnibus predavanja na temo razvoja novih produktov za množično uporabo. VW Golf služi kot neprekosljiv primer razvoja “produkta” skozi čas. 8 generacij, od katerih je vsaka sestavljena iz niza izboljšav in inovacij.
A še pomembnejše je tisto, kar se zgodi med generacijami. Za vsakim uspešnim produktom se skriva niz bolj ali manj neuspešnih prototipov. Te se testira, meri, zbira povratne informacije. In izboljšuje.
Takole uči lekcija iz VW muzeja:
Prototipiranje = razvijanje, izboljševanje, opuščanje, ponovno začenjanje, testiranje, izzivanje, biti pogumen, razmišljati drugače, upati si prestopiti v neznano.
In dodatek: Le peščica iz velike množice prototipov je dejansko ugledala množično proizvodnjo.
Kar v prototipih deluje, se ohrani.
Kar v prototipih morda deluje, morda ne, se pivotira in vrne v testiranje.
Kar ne deluje, se opusti – zavrže.
In tako se po korakih napreduje do nove generacije, ki je vselej nov paket inovacij in izboljšav.
Nič ni narobe, če delamo napake. Te so sestavni del prototipov. Narobe je, če napak ne priznamo. Vsak uspešen produkt je tako zgodba o vztrajnosti na poti izboljševanja in inoviranja. Pravi Robert Lešnik, vrhunski oblikovalec avtomobilov mercedes:
Za avtomobil razreda S smo izbirali med 50 različnimi predlogi. 7 najboljših smo nato spremenili v model. Na koncu ostane eden in 49 razočaranih.
Seveda, nimamo vsi proračunov kot Mercedes, Apple ali hollywoodski filmski studiji. Če imaš večji proračun, si lahko privoščiš dražje neuspehe. Če ga imaš malo, je treba neuspehe preseliti v cenejše faze. 5 ročno izdelanih avtomobilov je dragih, 50 idejnih skic precej cenejših. A princip ostaja.
Prototipiranje je ključna faza na poti do inovacij, ki delujejo.
***
Če želite preizkusiti razvoj nove trgovine (za trgovce) ali pa ponudbe izdelkov (za dobavitelje) po zgoraj navedenih principih – ne spreglejte naših delavnic. Na njih skupaj meljemo trde trgovske orehe, odpiramo skrita vrata za lepimi prezentacijami in se učimo sprejemanja napak za izdelovanje vrhunskih produktov, v želji, da pomagamo dragocenim idejam osvojiti srca uporabnikov.