Citat je iz Rumpeltove knjige Good Strategy, Bad Strategy (2011). Avtor z dolgoletnimi izkušnjami iz različnih panog na samem začetku opozori na bistveno: dobre strategije temeljijo na jasnih diagnozah ključnih izzivov, ki jim sledijo enostavna vodila za soočenje s temi problemi. Dobre strategije tako poskrbijo, da se moči organizacije ne razsipajo po nepotrebnem, ampak koncentrirano usmerjajo k izbranim priložnostim, ki obetajo največ.
S pomembnim dopolnilom: dobre strategije so izjeme, ne pravilo.
V prenapihnjenem svetu, kjer količina besed preplavlja kakovost, tudi pobožne želje voditeljev (preimenovane v vizije) pogosto zakrijejo pomanjkanje prave strategije.
Kolikokrat smo v PR sporočilih in letnih poročilih prebrali, da si korporacija želi postati “vodilna globalna / regijska / … organizacija na področju inovativnih poslovnih modelov, ki bodo doprinesli k razvoju družbe in okolja” In tukaj Rumpelt lepo pojasni razliko. To so slogani, ne pa strategije. Všečnost teh besed namreč hitro naleti na mino, ko se poskuša spremeniti v niz izvedljivih ukrepov.
Naša koncentracija okoli čisto svežega produkta #vzvodi za prepričljive prodajne prostore z repom in glavo pa je našla posebej močno ujemanje v poglavju, ki nosi kar naslov Uporaba vzvodov. Za dobro strategijo je namreč ključna izbira pivotnih točk, tistih, na katere je treba s polno koncentracijo pritisniti za najmočnejše učinke.
Dobra knjiga o poslovnih strategijah, ki ne želi briljirati s svojo inovativnostjo, spotoma pa s koncepta strategije odvrže nepotrebne ohlapnosti!