Kreativni algoritmi za zdravo rast organizacij
Zakaj Omnibus?
Začelo se je, ko so spremembe že visele v zraku. Po Coca-Coli, Petrolu, stoterih category management projektih, prenovah in razvoju trgovin, sem potreboval nov začetek.
Internet je čakal na svojo eksplozijo, medtem ko je bilo upravljanje s kategorijami ena izmed modnih besed v trgovini. Računalniško podprta orodja so začela preoblikovati naravo maloprodaje. V času sprememb so bile nekatere poti dobro uhojene, druge so čakale, da jih odkrijem.
Veliko sem se naučil in tudi veliko učil, dostopal do najboljših praks in v praksi izvajal nekatere projekte, ki so bili pionirski v regiji (uvedba prvih računalniško podprtih planogramov v regiji). Kljub digitalni eksploziji pa so procesi in vzorci ostajali globoko zakoreninjeni v velike sisteme, v katerih sem delal. Lahko bi temu rekli inercija. Redno me je namreč preveval občutek, da sama razsežnost velikih trgovskih družb redko spodbuja voljo do novih spoznanj, golta preveč pametnih rešiten in organizacije oddalji od bolj pustolovskih trgovin.
Gospodarska kriza ob koncu desetletja je pokazala, da se nekaterih stvari ne sme več jemati samoumevno. Pravi čas za zagon Omnibusa, ki vzpostavlja mostove med velikimi in majhnimi podatki, med off-line in on-line svetom; med zagonsko skupnostjo in tradicionalno ponudbo. Vzpostavitev skladnosti med operativno učinkovitostjo in osnovnimi vibracijami znamke.
Osnovna ideja je krepitev najbolj nevidne, a trajne investicije – znanja
Smo projektno zastavljena organizacija. Glede na izzive zastavimo obseg ekipe. S tem zagotavljamo fleksibilnost za hitro spreminjajoči se svet.
Na ta način lahko izvedemo neobičajno:
1
2
3
Z know-howom velikih organizacij krepimo srčne in borbene projekte manjših igalcev.
Prebudimo izjemne moči ustvarjalnosti v velikih organizacijah (da ne pozabijo, kako je tudi kupec le – človek)
Podpremo garažne craft inovatorje ali velikane, ki želijo odigrati svojo igro na drugačen način.
DELAVNICE & SVETOVANJA
– trdi maloprodajni orehi
– razumevanje kupcev in projekti za “fajn trgovine”
– povečanje donosa na promocijske vložke
– pomoč oddelkom ključnih kupcev pri sodelovanju s trgovci (skupno ustvarjanjev vrednosti)
– planogrami, formati trgovin, makroplaniranje – utemeljeno na razumevanju kupcev
– optimizacija asortimana z uporabo metod strojnega učenja in umetne inteligence
– cenovni modeli v navezavi s pametnimi cenami
– krepitev ekoloških in drugih okolju prijaznih iniciativ
– pripovedovanje zgodb kot strateško orodje organizacij (“storytelling”)
– odpiranje silosov med oddelki in skritih moči timskega sodelovanja
OMNIBUS NAČELA
- Poenostavi, a ne skrajšuj prekomerno!
- Če imata dve primerljivi opciji enak finančni potencial – potem izberimo tisto, ki je bolj prijazna do okolja, zaposlenih in kupcev
- Hitre zmage so pomembne za motivacijo, toda niso končno merilo vsega
- Tradicionalni maloprodajni pristopi potrebujejo poživitev.
- Sprejemamo novo tehnologijo – toda končni cilj je izboljšanje vrednosti za kupca in okolje
- Strinjamo se: prepustimo monotono delo robotom in umetni inteligenci. A ne pozabimo: to nas zavezuje k ustvarjanju domiselnih maloprodajnih rešitev.
- Če raziskovanje ni pot v neznano, ni raziskovanje – marveč le zbiranje in razlaga podatkov
- Kupec je človek – z razumom in čustvi – tako kot mi
- Uveljavljeni postopki se ne smejo spremeniti v železno srajco, ki preprečuje izboljšave
- Poenostavi. Ne dodajaj komplikacij v že tako ali tako zapleten svet trgovine.