Preusmeritev pozornosti – Tržni delež stagnira

Kaj pa če …

ugotovite, v katerem tržnem segmentu vendarle imate rast.

Pri tem se ne zadovoljite z odgovorom nikjer. Razbijte segmente kupcev na manjše enote, dokler ne pridete do segmenta z rastjo. Nato preusmerite vašo pozornost na ta rastoči segment. Postavite si vprašanja? Zakaj ste tam uspešni? Ali lahko ta segment razvijete v samostojne produkte?

Branjenje tržnega deleža tudi ko ni več prave obrambe, nas namreč lahko pripelje v škripce. Medtem ko branimo tradicionalne izdelke, se lahko trg nepovratno spremeni.

Najslavnejši primer je Kodak. Tako dolgo je vztrajal v obrambi svojega tržnega deleža na področju klasičnih fotoaparatov, da se je nazadnje potopil skupaj z nakupi malih podjetij – namesto prestopa v prodajo digitalnih kamer.

Seveda so primeri tudi bližje. V smeri Mure, Tama, itd se premika kar nekaj potapljajočih se slovenskih blagovnih znamk, tudi nekdaj mogočnih in velikih z izjemnimi izhodiščnimi položaji.

Rezultati ankete