Strategije rasti za trgovce in dobavitelje v digitalnih časih
podprte s preverjenimi podatkovnimi algoritmi
V praksi dokazani modeli (c) Omnibus
25-let izkušenj s projekti v trgovinah
Najboljše prakse
Kako delujejo Omnibus programi za rast?
Osnova je analiza kazalnikov. Sledi delavnica, na kateri se inputi s pomočjo optimizacijskega algoritma predelajo v scenarije uspeha.
Udeleženci se tako učijo in izboljšujejo category management veščine na živih podatkih.
Z resničnim napredkom.
Maloprodajna strategija
Vhodni podatki
Profili kupcev
Priložnosti za rast
Vloge in strategije blagovnih skupin
Optimizacija KPI
KPI vzvodi za boljše odločanje
Asortiman
Zaloga
Prostor
Scenariji uspeha
Učinki
Število kupcev
Marža in GMROI
Pogajanja z dobavitelji
Zadovoljstvo kupcev
Pilotni primer
Vaš tim je izdelal in izbral scenarij uspeha. Sedaj ga testirajte v pilotni trgovini.
Povratna informacija
Zmerite učinke. Dodajte izboljšave. Izpilite proces.
... in voila!
Širitev po sistemu
Finančni učinki! Zadovoljni kupci! Diferenciacija!
In poročila, ki vam pomagajo še izboljševati igro in rezultat.
Okej, živimo v kompleksnem svetu. Presenečenja se dogajajo. TODA ... enostavna ideja ima veliko moč.
Prihodnost maloprodaje se začne z reševanjem izzivov danes.
Že dve desetletji+ se ukvarjam s trgovinami in kupci. Gre za super konkurenčno področje. Polno disrupcij. Z digitalnimi tekmovalci, ki jih še desetletje nazaj ni bilo na zemljevidih. Z velikanskimi nasprotniki – Amazoni, Hoferji in Lidli. S povsem na novo postavljenimi pravili igre.
Kako torej v takšnem okolju postaviti novo fizično trgovino, ki bo spet delovala in povrnila dober stik s kupcem? In to brez gromozanskih investicij. To je bil velik izziv našega naročnika.
Čas je pritiskal, zato sem v letu 2021 sestavil nove delavnice. Z njimi smo naročnikovo ekipo v nekaj tednih pripeljali do delujoče rešitve.
Delavnice, podprte z modelom optimizacije prostora, so služile kot odskočna deska za pilotno trgovino nove generacije. Ta je postala najhitreje rastoča trgovina v celotni naročnikovi mreži!
V naslednjih letih sem z naročniki izpilil niz delavnic, ki metodo pilotnih trgovin prenašajo na različne blagovne skupine z upoštevanjem sedanjega nivoja “poslovne igre”:
Higieniki
Nujni elementi za zadovoljstvo kupcev. Zapirajo zaostanek za konkurenco
→
Optimizacija
Povečujejo učinkovitost obstoječih procesov in poganjajo poslovno vrednost.
→
Inovacija
Večji in drzni skoki naprej, ki diferencirajo od ostalih ponudnikov.
Delavnice in optimizacijski modeli za asortiman, zaloge in prostor, so sinteza večletnega dela z ekipami različnih naročnikov. Vanje so vgrajene skrbne analize projektov, izboljšave začetnih verzij in dobre prakse.
Kako Omnibusov podatkovni algoritem podpira pozitivne učinke v trgovini?
Strateški nivo
Tukaj se med pripravo maloprodajne strategije učimo konceptov upravljanja blagovnih skupin 2.0. Igramo se z učinki, ki jih fino nastavimo pozneje.
Optimizacijski nivo
Tukaj Omnibusovi algoritmi začnejo zares poganjati navkreber.
Kolesarji uporabljajo prestave, mi pa specializirane vzvode za optimizacijo asortimana, zalog, prostora.
Učinki
Prej / Potem. Racionalizacija in optimizacija.
Prej / Potem. % in vrednost (€).
Prej / Potem. Vitke zaloge. Uravnotežen asortiman. Produktivnost prostora.
Programi za fizične trgovce in dobavitelje
Delavnica, ki popelje zaposlene v oddelkih blagovnih skupin in druge vodsvene kadre od ocene stanja do dobrega letnega načrta oz. končne izvedbe strategije blagovnih skupin. Učenje poteka s pomočjo testiranja učinkov odločitev na optimizacijskem modelu. Simulacija poteka ali na vzorčnih podatkih (“pivo”) ali živih podatkih naročnika, ki ga dopolnjujejo vsi templati in pisni vodnik Upravljanje blagovnih skupin 2.0.
- Uspešni prodajni prostori
Delavnica makro in mikroplaniranja prodajnega prostora, ki vodi arhitekte, merchandiserje, načrtovalce trgovin, direktorje UBS in druge udeležene strokovnjake od prodajne strategije, prek analize in opredelitve izboljšav do optimiziranih tlorisov. S pomočjo modela za optimiziranje se preigra različne scenarije in timsko izbere najboljša rešitev. Največkrat je cilj izdelava tlorisa pilotne trgovine – odskočne deske do dobro organiziranih in “fajn trgovin” za nove čase.
Spremenjene navade kupcev kličejo k osvežitvi vizualnega merchandisinga, pravil in prakse planogramiranja. Uspešni planogrami poenostavljajo kupčevo navigacijo, pomagajo pri izbiri in izboljšujejo taktiko v smeri večjega deleža kategorije v skupni nakupovalni košarici. Delavnica, ki vodi udeležence od A – Ž skozi planogramiranje, analitiko in psihologijo kupcev, ki so jo spremenile tehnološke spremembe in drugi premiki v družbi.
- Inovacijska delavnica: Osvežite, prenovite ali inovirajte vaše produkte
Delavnica, kjer so tehnike sproščanja kreativnosti in brainstorming združene z bolj ali manj divjimi hipotezami, ki prek prototipov oz. MVP-jev vodijo v smeri povsem novih produktov ali celo kategorij. Delavnice za tiste, ki želijo čas, napore in denar od povprečnih preusmeriti k drznim, kreativnim in do okolja spoštljivim inovacijam. Tudi ta primer spremlja optimizacijski model, opremljen s posebnim modulom za izdelavo “drznih” scenarijev.
Programi, ki s svežim znanjem in podatkovnimi algoritmi dvigujejo igro vaše organizacije na višji nivo
Zakaj Omnibus programi delujejo?
V svetu, ki je obseden s kratkoročnim lovom na številke, kjer heroji kar čez noč s pomočjo čudežnih tehnologij dosegajo eksponentne krivulje rasti, razvijamo drugačen pristop k rasti – imenujemo ga zdrava rast. Ta namreč strateško povezuje uvide, izvedbo in novo znanje, zgrajeno na obstoječih človeških potencialih. Naše rešitve stavijo na timsko delo, saj je za pravo transformacijo potrebno razgraditi silose med oddelki in namesto neusmiljene tekmovalnosti na dan priklicati skrite človeške potenciale. Z delavnicami in akcijami vzpostavljamo skupni imenovalec med vodji blagovnih skupin, marketingom, prodajnimi ekipami in dobavitelji. Pri tem smo temeljiti, ne pa počasni – saj nam pomagajo posebej pripravljena orodja, kot so strateški 1-pager, pametne predloge, in primeri simulacij (npr. “primer piva”). Posebno pozornost posvečamo konkurenčni prednosti oz. prepoznavanju tiste vrednosti, ki udeležence in organizacije dela na trgu posebne. Platforma delavnic, znanja, modelov je izdelana za fizične trgovine v digitalnem svetu in raste skupaj z našimi naročniki.
Aja, smo že omenili, da znanje udeleženci pridobivajo z izdelavo scenarijev na živih podatkih – z uporabo optimizacijskega orodja?
Omnibus
programi
Drobni impulzi za velike valove
Programi kot aktiviranje skritih potencialov ...

DOBRA IGRA
Ni rezultata brez dobre igre. Ni marže, prihodkov, optimizacije zalog. Brez nje tudi AI le pospešuje kaos. Premišljeno sestavljeni procesi. Dobra igra. Avtomatizmi nadgrajeni s kreativnimi odločitvami. Dobra igra. Razumevanje vrednosti za kupca. Na delavnicah gradimo dobro igro. Marža, prihodki, GMROI so posledica.

TOČKA PRELOMA
Delavnica ustvarja okolje reševanja izzivov. A po pravilu se ob tem rojevajo "točka preloma" - drobni impulzi, ki vitalno spremenijo moč organizacije. Večkrat jim rečemo tudi "aha trenutki", ko se zgodijo, se nas dotaknejo in spremenijo vse. Drobni impulzi nato pošiljajo pozitivne strateške signale po celotnem maloprodajnem sistemu.

INOVACIJSKA ŽARNICA
Inovacijska žarnica je simbol odkrivanja skritih potencialov, novih kombinacij, sveže vrednosti. Na delavnicah žarnica zasveti, ko zazna vzorce za rast in priložnost za odpravljanje navidezno nerešljivih problemov. Odblokiranje ovir in odkrivanje priložnosti za rast - "strategija rasti" je neposredno povezana s svetlobo inovacijske žarnice.
Intenzivnost in čas trajanja posameznega programa prilagodimo vašim potrebam
Strateški preboji
3 ure – 1 dan
2 dni
5 tednov
– 3 mesece
Za strateške probleme, ki zahtevajo tudi organizacijske premike, predlagamo velike valove
STRATEŠKI PREBOJI
vložki
Obiski
Intervjuji
Posnetek trenutnega stanja
i
Diagnoza
Ocena stanja
SWOT
Prilagoditve
ii
Program
Delavnice
Moduli
Simulacije in orodja
iii
REŠITEV
Oblikovanje rešitve
Informacije o sistemu
svežega znanja
iv
Programi premikajo organizacije iz začaranega kroga
Digitalni svet je spremenil igro v trgovinah. Vezi z nekdanjimi kupci se krhajo, za nove kupce pa so potrebne drugačne povezave.
Povečano število kanalov lahko čez noč v igro pripelje konkurenco, ki zasede tržne prostore.
S preskokom na višji nivo reševanja problemov se odprejo novi dostopi do sveže rasti
Za posebno moč delavnice spodbujajo skrite potenciale v ekipah organizacij
Korak za korakom do rešitev
Modeli
Templati
Metode
Kaj pa nemerljive koristi?
rešitev strateških nalog, ki prinašajo novo vrednost za kupce
odprava zastojev zaradi silosov med člani ekipe in oddelki
uspešen minimalno sprejemljiv in navdihujoč produkt (“pilot“) spodbudi kreativne sokove vaših teamov
prebuditev in aktivacija skritih potencialov v vaši ekipi
ljudje smo ponosni na dosežke s katerimi smo zares povezani – raje investirajte vanje kot v motivacijske finančne sheme
spodbuda inovacijski kulturi, ki krepi konkurenčno prednost
radikalno skrajšan čas od začetka do prve verzije delujočega produkta
Prvi vodnik, ki na enem mestu ponuja vsa orodja, metode in razlage za uspešno rast fizične trgovine v visoko digitalnih časih!
100 strani modelov, templatov, fint, uvidov, navodil in drugega, kar je dobro vedeti o upravljanju blagovnih skupin v digitalnih časih – tudi o tem, kako umetno inteligenco uporabiti kot vzvod za zdravo rast!
Storitve
Delavnice
Svetovanje
Data Science
Znanje je velika ustvarjalna sila in najbolj dragocena investicija. Vgradite vzvode naših delavnic v vaše produkte, za trajno vrednost in zdravo rast.
Know-how. Sinteza naših izkušenj, raziskav, dobrih praks zapakirana v edinstveno rešitev, ki vam pomaga izdelati prihodnjo trgovino danes.
Uporabni uvidi za nove pogone vaše poslovne vrednosti. Spoj podatkov & ustvarjalnosti za uspeh. Pravi miks podatkovne analize, raziskav in kreativnih inputov za pot do zdrave rasti (in modrih oceanov).
Partnerji in klienti, ki so nam zaupali ...