Omnibus – Strategije za zdravo rast

Strategije rasti za trgovce in dobavitelje v digitalnih časih
podprte s preverjenimi podatkovnimi algoritmi

V praksi dokazani modeli (c) Omnibus

25-let izkušenj s projekti v trgovinah

Najboljše prakse

Kako delujejo Omnibus programi za rast?

Osnova je analiza kazalnikov. Sledi delavnica, na kateri se inputi s pomočjo optimizacijskega algoritma predelajo v scenarije uspeha. Udeleženci se tako učijo in izboljšujejo category management veščine na živih podatkih.
Z resničnim napredkom.

Maloprodajna strategija

Vhodni podatki 

Profili kupcev

Priložnosti za rast

Vloge in strategije blagovnih skupin

Optimizacija KPI

KPI vzvodi za boljše odločanje

Asortiman

Zaloga

Prostor

Scenariji uspeha

Učinki

Število kupcev

Marža in GMROI

Pogajanja z dobavitelji

Zadovoljstvo kupcev

Pilotni primer

Vaš tim je izdelal in izbral scenarij uspeha. Sedaj ga testirajte v pilotni trgovini.

Povratna informacija

Zmerite učinke. Dodajte izboljšave. Izpilite proces.

... in voila!

Širitev po sistemu

Finančni učinki! Zadovoljni kupci! Diferenciacija!
In poročila, ki vam pomagajo še izboljševati igro in rezultat. 

Okej, živimo v kompleksnem svetu. Presenečenja se dogajajo. TODA ... enostavna ideja ima veliko moč.

Programi pomagajo fizičnim trgovcem in CPG dobaviteljem doseči svežo rast.
Prihodnost
maloprodaje se začne z reševanjem izzivov danes.  

Že dve desetletji+ se ukvarjam s trgovinami in kupci. Gre za super konkurenčno področje. Polno disrupcij. Z digitalnimi tekmovalci, ki jih še desetletje nazaj ni bilo na zemljevidih. Z velikanskimi nasprotniki – Amazoni, Hoferji in Lidli. S povsem na novo postavljenimi pravili igre.

Kako torej v takšnem okolju postaviti novo fizično trgovino, ki bo spet delovala in povrnila dober stik s kupcem? In to brez gromozanskih investicij. To je bil velik izziv našega naročnika.

Čas je pritiskal, zato sem v letu 2021 sestavil nove delavnice. Z njimi smo naročnikovo ekipo v nekaj tednih pripeljali do delujoče rešitve.

Delavnice, podprte z modelom optimizacije prostora, so služile kot odskočna deska za pilotno trgovino nove generacije. Ta je postala najhitreje rastoča trgovina v celotni naročnikovi mreži!

V naslednjih letih sem z naročniki izpilil niz delavnic, ki metodo pilotnih trgovin prenašajo na različne blagovne skupine z upoštevanjem sedanjega nivoja “poslovne igre”:

Higieniki

Nujni elementi za zadovoljstvo kupcev. Zapirajo zaostanek za konkurenco

Optimizacija

Povečujejo učinkovitost obstoječih procesov in poganjajo poslovno vrednost.

Inovacija

Večji in drzni skoki naprej, ki diferencirajo od  ostalih ponudnikov.

Delavnice in optimizacijski modeli za asortiman, zaloge in prostor, so sinteza večletnega dela z ekipami različnih naročnikov. Vanje so vgrajene skrbne analize projektov, izboljšave začetnih verzij in dobre prakse.

Kako Omnibusov podatkovni algoritem podpira pozitivne učinke v trgovini?

Strateški nivo

Tukaj se med pripravo maloprodajne strategije učimo konceptov upravljanja blagovnih skupin 2.0. Igramo se z učinki, ki jih fino nastavimo pozneje. 

Optimizacijski nivo

Tukaj Omnibusovi algoritmi začnejo zares poganjati navkreber.
Kolesarji uporabljajo prestave, mi pa specializirane vzvode za optimizacijo asortimana, zalog, prostora.   

Učinki

Prej / Potem. Racionalizacija in optimizacija.
Prej / Potem. % in vrednost (€).
Prej / Potem. Vitke zaloge. Uravnotežen asortiman. Produktivnost prostora.

Programi za fizične trgovce in dobavitelje

Delavnica, ki popelje zaposlene v oddelkih blagovnih skupin in druge vodsvene kadre od ocene stanja do dobrega letnega načrta oz. končne izvedbe strategije blagovnih skupin. Učenje poteka s pomočjo testiranja učinkov odločitev na optimizacijskem modelu. Simulacija poteka ali na vzorčnih podatkih (“pivo”) ali živih podatkih naročnika, ki ga dopolnjujejo vsi templati in pisni vodnik Upravljanje blagovnih skupin 2.0.

  • Uspešni prodajni prostori

Delavnica makro in mikroplaniranja prodajnega prostora, ki vodi arhitekte, merchandiserje, načrtovalce trgovin, direktorje UBS in druge udeležene strokovnjake od prodajne strategije, prek analize in opredelitve izboljšav do optimiziranih tlorisov. S pomočjo modela za optimiziranje se preigra različne scenarije in timsko izbere najboljša rešitev. Največkrat je cilj izdelava tlorisa pilotne trgovine – odskočne deske do dobro organiziranih in “fajn trgovin” za nove čase.


Spremenjene navade kupcev kličejo k osvežitvi vizualnega merchandisinga, pravil in prakse planogramiranja. Uspešni planogrami poenostavljajo kupčevo navigacijo, pomagajo pri izbiri in izboljšujejo taktiko v smeri večjega deleža kategorije v skupni nakupovalni košarici. Delavnica, ki vodi udeležence od A – Ž skozi planogramiranje, analitiko in psihologijo kupcev, ki so jo spremenile tehnološke spremembe in drugi premiki v družbi.

  • Inovacijska delavnica: Osvežite, prenovite ali inovirajte vaše produkte

Delavnica, kjer so tehnike sproščanja kreativnosti in brainstorming združene z bolj ali manj divjimi hipotezami, ki prek prototipov oz. MVP-jev vodijo v smeri povsem novih produktov ali celo kategorij. Delavnice za tiste, ki želijo čas, napore in denar od povprečnih preusmeriti k drznim, kreativnim in do okolja spoštljivim inovacijam. Tudi ta primer spremlja optimizacijski model, opremljen s posebnim modulom za izdelavo “drznih” scenarijev.

Programi, ki s svežim znanjem in podatkovnimi algoritmi dvigujejo igro vaše organizacije na višji nivo

Zakaj Omnibus programi delujejo?

V svetu, ki je obseden s kratkoročnim lovom na številke, kjer heroji kar čez noč s pomočjo čudežnih tehnologij dosegajo eksponentne krivulje rasti, razvijamo drugačen pristop k rasti – imenujemo ga zdrava rast. Ta namreč strateško povezuje uvide, izvedbo in novo znanje, zgrajeno na obstoječih človeških potencialih. Naše rešitve stavijo na timsko delo, saj je za pravo transformacijo potrebno razgraditi silose med oddelki in namesto neusmiljene tekmovalnosti na dan priklicati skrite človeške potenciale. Z delavnicami in akcijami vzpostavljamo skupni imenovalec med vodji blagovnih skupin, marketingom, prodajnimi ekipami in dobavitelji. Pri tem smo temeljiti, ne pa počasni – saj nam pomagajo posebej pripravljena orodja, kot so strateški 1-pager, pametne predloge, in primeri simulacij (npr. “primer piva”). Posebno pozornost posvečamo konkurenčni prednosti oz. prepoznavanju tiste vrednosti, ki udeležence in organizacije dela na trgu posebne. Platforma delavnic, znanja, modelov je izdelana za fizične trgovine v digitalnem svetu in raste skupaj z našimi naročniki. 
Aja, smo že omenili, da znanje udeleženci pridobivajo z izdelavo scenarijev na živih podatkih – z uporabo optimizacijskega orodja?

Omnibus
programi

Dolgotrajne postopke z našimi modeli strnemo v nekaj ur.

Drobni impulzi za velike valove

1-pager pomaga pripraviti strategijo rasti blagovne skupine v … 2 urah!

Programi kot aktiviranje skritih potencialov ...

DOBRA IGRA

Ni rezultata brez dobre igre. Ni marže, prihodkov, optimizacije zalog. Brez nje tudi AI le pospešuje kaos. Premišljeno sestavljeni procesi. Dobra igra. Avtomatizmi nadgrajeni s kreativnimi odločitvami. Dobra igra. Razumevanje vrednosti za kupca. Na delavnicah gradimo dobro igro. Marža, prihodki, GMROI so posledica.

TOČKA PRELOMA

Delavnica ustvarja okolje reševanja izzivov. A po pravilu se ob tem rojevajo "točka preloma" - drobni impulzi, ki vitalno spremenijo moč organizacije. Večkrat jim rečemo tudi "aha trenutki", ko se zgodijo, se nas dotaknejo in spremenijo vse. Drobni impulzi nato pošiljajo pozitivne strateške signale po celotnem maloprodajnem sistemu.

INOVACIJSKA ŽARNICA

Inovacijska žarnica je simbol odkrivanja skritih potencialov, novih kombinacij, sveže vrednosti. Na delavnicah žarnica zasveti, ko zazna vzorce za rast in priložnost za odpravljanje navidezno nerešljivih problemov. Odblokiranje ovir in odkrivanje priložnosti za rast - "strategija rasti" je neposredno povezana s svetlobo inovacijske žarnice.

Intenzivnost in čas trajanja posameznega programa prilagodimo vašim potrebam

Generični tečaj, ki temelji na preverjeni standardni metodi
Signali
Obisk trgovine & posnetek + poseben primer + osnovna analitika
Valovi
Zelo prilagojeno, vključno z intervjuji, SWOT, napredno analitiko in diagnozo

Strateški preboji

3 ure – 1 dan

2 dni

5 tednov
– 3 mesece

Za strateške probleme, ki zahtevajo tudi organizacijske premike, predlagamo velike valove


STRATEŠKI PREBOJI

vložki

Obiski

Intervjuji

Posnetek trenutnega stanja

i

Diagnoza

Ocena stanja

SWOT

Prilagoditve

ii

Program

Delavnice

Moduli

Simulacije in orodja

iii

REŠITEV

Oblikovanje rešitve

Informacije o sistemu
svežega znanja

iv

Programi premikajo organizacije iz začaranega kroga

Digitalni svet je spremenil igro v trgovinah. Vezi z nekdanjimi kupci se krhajo, za nove kupce pa so potrebne drugačne povezave.  

Povečano število kanalov lahko čez noč v igro pripelje konkurenco, ki zasede tržne prostore. 

V takšnih razmerah tudi proces izboljšav postaja vse manj pregleden, pot do rezultatov pa večkrat izgubljena v nejasnosti.

S preskokom na višji nivo reševanja problemov se odprejo novi dostopi do sveže rasti

Za posebno moč delavnice spodbujajo skrite potenciale v ekipah organizacij

Korak za korakom do rešitev

Modeli

Modeli so skrbno izbrani in preverjeni v praksi. Na enostaven način pomagajo zajeti kompleksne situacije in izluščiti bistvo.

Templati

Zaporedje korakov na enostaven način vodi in usmerja izdelavo rešitve od začetka do konca oz. “z repom in glavo”

Metode

Čeprav sem pregledal večino izobraževanj na temo sodobne trgovine, sem razvil posebno metodo – ta združuje merljivo in nemerljivo, moč računalnikov povezuje s kreativnostjo ljudi.

Kaj pa nemerljive koristi?

Grafika (74) - 1

rešitev strateških nalog, ki prinašajo novo vrednost za kupce

Grafika (75)

odprava zastojev zaradi silosov med člani ekipe in oddelki

Grafika (76)

uspešen minimalno sprejemljiv in navdihujoč produkt (“pilot“) spodbudi kreativne sokove vaših teamov

Grafika (77)

prebuditev in aktivacija skritih potencialov v vaši ekipi

Grafika (78)

ljudje smo ponosni na dosežke s katerimi smo zares povezani – raje investirajte vanje kot v motivacijske finančne sheme

Grafika (79)

spodbuda inovacijski kulturi, ki krepi konkurenčno prednost

Grafika (80)

radikalno skrajšan čas od začetka do prve verzije delujočega produkta

Prvi vodnik, ki na enem mestu ponuja vsa orodja, metode in razlage za uspešno rast fizične trgovine v visoko digitalnih časih!

100 strani modelov, templatov, fint, uvidov, navodil in drugega, kar je dobro vedeti o upravljanju blagovnih skupin v digitalnih časih – tudi o tem, kako umetno inteligenco uporabiti kot vzvod za zdravo rast!

v letu 2025 brezplačno za vse naročnike delavnic

Storitve

Delavnice

Svetovanje

Data Science

Znanje je velika ustvarjalna sila in najbolj dragocena investicija. Vgradite vzvode naših delavnic v vaše produkte, za trajno vrednost in zdravo rast.

Know-how. Sinteza naših izkušenj, raziskav, dobrih praks zapakirana v edinstveno rešitev, ki vam pomaga izdelati prihodnjo trgovino danes.

Uporabni uvidi za nove pogone vaše poslovne vrednosti. Spoj podatkov & ustvarjalnosti za uspeh. Pravi miks podatkovne analize, raziskav in kreativnih inputov za pot do zdrave rasti (in modrih oceanov).

Partnerji in klienti, ki so nam zaupali ...

… in Merkur, DZS, Mercator in več drugih …

Več o piškotkih

Ta spletna stran uporablja piškotke, ki nam pomagajo izboljševati vašo uporabniško izkušnjo. Načeloma se podatki uporabljajo za shranjevanje vaših nastavitev in omogočajo anonimizirano analitiko. Za namene analize uporabljamo aplikacijo Google Analytics. Piškotke uporabljamo po pravilu za izboljšanje vaše uporabniške izkušnje. Seveda pa lahko piškotke tudi izklopite, pri čemer prejmete navodila v Pomoči vašega brskalnika.

Novičnik:

  1. Katere podatke zbiramo?
    Poleg podatkov v vnosnem polju se bo zabeležil IP naslov računalnika, iz katerega ste naredili prijavo, nadalje pa se bodo zbirali še čas odpiranja poslanih sporočil in čas klikov na povezave v sporočilih.
  2. Podatke zbiramo z namenom pošiljanja novic na temo, ki vas zanima.
    Podatke o časih odpiranja in časih klikov pa za namen analize in zagotavljanja ustreznega izbrisa v primeru vaše neaktivnosti.
  3. Koliko časa bomo podatke zadrževali?
    Če boste naše novice prebirali, bomo vaše podatke hranili dokler ne boste zahtevali izbrisa oziroma dokler se ne boste odjavili + 1 leto. Če pa naših novic ne boste prebirali, bomo vaše podatke izbrisali 1 leto po zadnjem prebiranju.
  4. Soglasja in izbris, izpis ali spremembo lahko uredite s stikom na naš enaslov.
  5. Vaših osebnih podatkov ne bomo delili z nikomer.