Category Management – Upravljanje blagovnih skupin 2.0

CILJ DELAVNICE

Category management oz. upravljanje blagovnih skupin (UBS) je način strateškega upravljanja ponudbe v trgovinah. Povezuje tako pogajanja z dobavitelji, določanje asortimana, vse do upravljanja prodajnega prostora.

Razvilo se je okoli 1990. skupaj z razširitvijo uporabe računalnikov v trgovskih podjetjih. V prvih desetletjih uporabe je prineslo veliko dodane vrednosti trgovcem in dobaviteljem.

Vendar pa se je od začetkov veliko spremenilo, kar zahteva osvežitev glavnih principov.

Digitalna revolucija je temeljito spremenila nakupovalne navade kupev. Do te mere, da celoten koncept, ki se vrti okoli psihologije kupcev, nujno potrebuje osvežitev. Tako pomlajen bo spet predstavljal najboljši okvir, ki povezuje ponudbo, taktiko, strategijo in vedenje kupcev.

V Omnibusu učimo principe okretnega category managementa (upravljanja blagovnih skupin), ki združuje tradicionalnih 8 korakov z agilnimi pristopi vodenja projektov. V digitalnih časih je ključ fleksibilnost, tudi v prodajnem prostoru. Dobro ukročene podatke o pretekli prodaji morajo spremljati kreativni postopki, ki odkrivajo priložnosti za novo ponudbo.

Nenazadnje, kupci ne kupujejo kategorij, marveč dobre izpolnitve svojih nakupovalnih motivov.

UDELEŽENCI

Glavne skupine udeležencev:

trgovci, predvsem vodje blagovnih skupin in drugi strokovnjaki s področij upravljanja s prodajnim prostorom, maloprodaje in marketinga

dobavitelji, predvsem vodje in asistenti priprave projektov za trgovce (v oddelkih ključnih kupcev)

IT podjetja, ki ponujajo rešitve na področju maloprodaje: naša metoda je unikatna in preverjena v praksi, zato je lahko izjemna dopolnilo vaših močnih IT produktov

drugi dobavitelji storitev in produktov za maloprodajo: upravljanje blagovnih skupin je tudi v slovenskih trgovskih podjetjih osrčje upravljanja z maloprodajo, zato je poznavanje procesov in trendov konkurenčna prednost

KAJ SE NAUČIJO UDELEŽENCI

  • 12 ključnih izzivov, ki jih lahko pomaga rešiti okretni category management
  • Razumevanje glavnih nakupovalnih motivov vaših kupcev in prikaz uporabe
  • Ključni kazalci uspešnosti kategorij in prodajnih mest (KPI)
  • Kako uporabljati Pareto 80/20 analizo za optimizacijo asortimana?
  • Kako UBS povezuje prodajno strategijo vaše trgovine
  • Določanje strategije posameznih kategorij
  • Kako z destinacijskimi kategorijami ustvariti konkurenčno prednost in narediti prepoznavno ponudbo
  • 8 korakov upravljanja blagovnih skupin za kupca v digitalnem času
  • Merjenje učinkovitosti promocij
  • Vizualni merchandising – pravila organizacije prodajnega prostora
  • Pametne taktike: navzkrižno pozicioniranje in up-sell s pomočjo postavitve
  • Kako uporabiti podatke in raziskave, ki so na voljo dobaviteljem?
  • Uvidi o psihologiji kupcev v trgovinah, ki jih prinašajo nevroznanstvene raziskave
  • Kako povečati nakupovalno košarico z impulznimi izdelki?
  • 5 temeljnih spremenljivk vsake prodaje: cena, promocija, asortiman, merchandising, prostor
  • Proces upravljanja blagovnih skupin v praksi: od pogajanje do prenosa na police in zbiranja povratnih informacij

PRINCIPI OKRETNEGA UBS-A ZA DIGITALNE ČASE

  • s podatki podkrepljeno “data-driven” sprejemanje odločitev o asortimanu, cenah, promocijah, zalogah, planogramih
  • krepitev strategije trgovca na prodajnem mestu in po vsej dobavni verigi, pri čemer v središče postavlja kupca (“customer-centricity”)
  • vključevanje elementov vitke organizacije za okrepitev brezšivnega čez-funkcijskega povezovanja pri reševanju UBS problemov (timsko delo)
  • kreativni postopki dopolnjujejo podatke o pretekli prodaji – in pomagajo odkrivati priložnosti za svežo rast

VSEBINA IN FORMAT

Izobraževanje z elementi delavnice.

Intenzivnost delavniškega dela narekujejo potrebe naročnikov.

Predvideno trajanje 5 tednov x 3 pedagoške ure.

Tri stopnje intenzivnosti, ki se razlikujejo predvsem glede na vključevanje neposrednih podatkov naročnikov in dejanske projekte:

  • ECONOMY paket -> učenje na primerih, omejeni živi podatki naročnika
  • PLUS paket -> učenje na primerih je podkrepljeno tudi z reševanjem trših problemov iz prakse naročnikov
  • SPECIALNI paket -> gre za korak v smer dejanskega projekta oz. izboljšav, ki se pripravijo za izvedbo na pilotni trgovini

5 medsebojno povezanih modulov, ki pa vsak deluje kot zaključena celota.

TEME: Kupec in maloprodajno mesto, Category management analitika, Prenos v prodajni prostor, 5 ključnih spremenljivk, Maloprodajni trendi in okretni category management

Moduli, ki priskrbijo celovit 360-stopinjski pregled na obravnavano področje so lahko ukrojeni posebej za naše naročnike

IZVEDBA

Delavnica je bila sprva pripravljena in izvajana v neposrednem stiku z udeleženci. V letu 2020. po izbruhu covida smo delavnico uspešno prenesli tudi v spletno okolje.

Pri tem glavnina vsebin ostaja nespremenjenih, vendar pa smo poskrbeli za osvežitev in prilagoditev spletnemu mediju. Zagotavljamo tudi možnost timskega dela v online skupinah.

Na vsak način poiščemo rešitev, ki je v čim večji meri skladna z delovnim procesom naročnika.

DODATNE INFORMACIJE

Veselilo nas bo odgovoriti na vsa vprašanja in posredovati dodatne informacije v obliki PDF brošure.

Posredujte nam mail na simon@omnibus.si s pripisom DELAVNICA ali pa uporabite naš spletni obrazec.

 

[/spb_row]

Insights

Category Management ne prime več – in sedaj?
- by Omnibus

Daljnega 2019. sem na konferenci Prodaja na policah spregovoril o tem, da category management, kakor smo ga poznali v zadnjih…

Drevo odločanja kupcev za fajn trgovine
- by Omnibus

Uspešni trgovci poznajo proces nakupovalnega vedenja kupcev: kako  iščemo > izbiramo > kupujemo izdelke in storitve v trgovinah. Gre za…

10 strategij za komuniciranje okolju prijaznih izdelkov
- by Omnibus

Članek predstavlja 10 strategij oz. primerov prepričljivega komuniciranja trajnostnih, okolju prijaznih izdelkov.
Tudi manjši budžeti lahko s svojo neposrednostjo premagajo glasna večmilijonska zavajanja nasprotnikov, ki v “nizki ceni” prikrivajo neplačane stroške.

Vitki pilotni projekti so veter v jadra zdravi rasti organizacij
- by Omnibus

Organizacije se morajo naučiti inovirati, sicer ne preživijo. To so besede zimzelenega očeta managementa Druckerja. Pilotni projekti se med zagonskimi podjetji – pa tudi v drugih panogah – pogosto vodijo po agilni metodologiji, ki prvo verzijo za uporabnike in kupce sprejemljivega novega produkta imenuje MSP – minimalno sprejemljivo produkt.