FMCG

FMCG
February 1, 2016 Omnibus

FMCG ali Fast Moving Consumer Goods, kar prevajamo kot blago široke potrošnje. Gre za proizvode, ki se prodajajo 1) hitro in 2) z relativno nizkimi stroški. Predvsem prva točka je v slovenskem prevodu nekako izpadla.

Zaradi svojih značilnosti, tudi možnosti standardizacije, je blago široke potrošnje, pardon, FMCG, ravno tista skupina izdelkov, ki jo je informacijska tehnologija posvojila za svojega ljubljenčka. Znanost spremljanja FMCG proizvodov je doživela osupljiv razvoj – od algoritmov za oblikovanje zalog do spremljanja nakupnega procesa z napravami za sledenje oči.

Pa si tukaj oddahnimo z malim kvizom. Kateri med naštetimi izdelki ne sodi v skupino  FMCG? Možni odgovori: a) ribje konzerve, b) žganje, c) mobilni telefon, d) avtomobil, e) vitaminske tablete. Pravilni odgovor: avtomobil, pa čeprav je blago, ki se premika hitro 😉

Ena od lastnosti, ki se pogosto navaja za blago široke potrošnje, je tudi nizka vpletenost pri nakupu – Wikipedia uči, da gre za »majhen ali ničen napor pri izbiri predmeta«. No, in tukaj se izkaže tudi šibkost FMCG izdelkov. Ker nakup ne zahteva skoraj nobenega napora, lahko te izdelke namreč hitro zamenjamo ali zavržemo. Manj vpletenosti v nakup je tako tudi vzvod za uspeh trgovskih blagovnih znamk. Le kaj bi zato lahko bil večji izziv za proizvajalce blagovnih znamk kot – okrepiti vpletenost kupca?

Tržniki tako poskušajo na vsak način prepričati kupca, da pravkar porabljeni proizvod nujno spet potrebuje – in to takoj! (saj gre vendar za »hitro premikajoče se blago«). Pri tem skušajo sprožiti nevidne tipke, ki bi kupca popeljale do najbližje trgovine ali pa celo samo do najbližjega telefona.

Pa izzivi pri blagu široke potrošnje za naprej? Omenimo tri:
1) Kako bodo rast trgovskih blagovnih znamk preživeli FMCG dobavitelji blagovnih znamk?
2) Kako bo na celoten FMCG sektor vplivala manjša naklonjenost potrošnikov standardiziranim, industrijskim proizvodom.
3) Vpliv dolgega repa, ki ga puščajo za sabo spletne trgovine.

Še lestvica največjih 10 FMCG podjetij na svetu: General Mills, Reckit Benckiser, BAT, PepsiCo, Unilever, Phillip Morris, Anheuser-Busch InBev,

(3) Coca-Cola,

(2) Procter & Gamble,

(1) Nestle.