Včasih je pač treba prestaviti

Včasih je pač treba prestaviti
September 14, 2020 Omnibus

Nekoč so bile videoteke. V garažah, prizidkih hiš, pod bloki. Izposojale so filme na kile. Cvetele so tudi po vsej Sloveniji. Bolj prefinjene – kakor je bila Video Archives v so služile kot nadomestek za šolo režiserjem kot so Tarantino in Steven Soderberg. Največja ameriška veriga Blockbuster je v nekem trenutku imela 9094 izposojevalnic s 65 milijoni registriranih uporabnikov. Skoraj je zavladala vsemu svetu!

Ko je videokasete zamenjal ploščati in lažji DVD, pojavil pa se je tudi internet, so mladi silikonski podjetniki z imenom Netflix pogruntali nov poslovni model – začeli izposojati filme po pošti. Preskočili so najemnine za prostore, pospešili zalogo, uporabnikom omogočili »izposojo za nedoločen čas.« Ta poslovni model je zbadal Blockbusterjevega, ki je na situacijo reagiral učbeniško. Izboljševal je kakovost formatov (Blu-Ray namesto DVD), povečeval cene in se spomnil ukrepov za zmanjšanje zamudnin. Za piko na i je poskrbelo rebrandiranje.

Blockbuster je optimiziral svoje poslovanje. Vsekakor usklajeno s pravili, ki jih učijo na posovnih šolah. S krčenjem nepotrebnih stroškov in povečevanjem dohodkov.

Potem je sledila nova tehnološka sprememba. Razmah storitve video na zahtevo je povzročil odjugo DVD-jev.

Bolj okretni izposojevalci DVD-jev prek pošte so se odpovedali  fizični izposoji, vsebine pa začeli namesto na DVD-jih ponujati pretočno. Netflix je inoviral.

Medtem je veliki Blockbuster optimiziral naprej. Vse dokler ni nekega dne propadel. Ob bankrotu je predal 900 milijonov $ dolgov.

A ni treba biti Netflix za razumevanje razlike. Bolj preprosto jo lahko oriše že speljevanje avtomobila. Začnemo seveda v prvi. Do neke mere s povečevanjem plina povečujete tudi hitrost, a po neki točki je pritiskanje na plin nesmiselno. Avto rjovi, se trese, pod silovitim stresom je. Kaj je tedaj treba narediti? Namesto dodatnega pritiskanja, povečevanja stresa, je treba prestaviti v drugo in tretjo. Namesto optimizacije – inovacija. Pritiskanje na plin je optimizacija. Preskok razmerij je inovacija.

Je čas optimizacije in čas inovacije. Obe sta pomembni, nobena nima zagotovljene avtomatske prednosti pred drugo. A ko v panogo pride čas inovacije, optimizacije ne zaležejo več. Takrat je treba prestaviti.

***

Primer je vzet iz  Omnibus delavnice, ki pomaga organizacijam in njihovim ekipam uspešno prečkati nepregledne poti inoviranja. Tudi na delavnicah na temo sprememb v trgovini si natančno ogledamo primere, kjer je potrebna optimizacija in spet druge, kjer je pravi odgovor inovacija.

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*